Zaznacz stronę

Najczęściej zadawane pytania

Konkurs

Nagrody

Konkurs Dobry Wzór?

Dobry Wzór to najstarszy polski konkurs wzorniczy. Od prawie 30 lat wyróżnia dobrze zaprojektowane produkty. Eksperci Instytutu Wzornictwa Przemysłowego oraz Jury złożone z niezależnych specjalistów wybiera najlepszy dizajn w ponad dwudziestu kategoriach.
W tym roku prezentujemy nową odsłonę konkursu, dostosowaną do zmieniającej się rzeczywistości. Wprowadziliśmy nowy podział kategorii, oraz dwie meta kategorie “Innowacje” oraz “Zielony Wzór”. Kategoria dom została podzielona, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej wyróżnić projekty zasługujące na laur. Zwiększamy zasięg i prestiż konkursu, zapraszając szerokie grono partnerów merytorycznych i medialnych. Otwieramy się na współpracę z dużymi firmami i zmieniamy formułę tak, aby małe, rzemieślnicze marki również mogły wziąć w nim udział. Dajemy też szanse markom bardzo młodym, oferując im preferencyjne warunki udziału w konkursie. Jednocześnie zwiększamy liczbę nagród i kategorii, aby Dobry Wzór mógł realnie i nowocześnie mapować polskie dobre wzornictwo.

Co daje tytuł finalisty?

Przejście do etapu finalisty daje możliwość bezterminowego  posługiwania się tegorocznym Godłem Finalista Dobry Wzór – od dnia ogłoszenia finalistów.  Każdy finalista będzie miał całostronicową prezentacje w katalogu Dobry Wzór 2021.

Co daje tytuł laureata?

Tytuł Laureata Konkursu Dobry Wzór daje możliwość posługiwania się Godłem Laureata Dobry Wzór 2021. Laureaci zostaną ogłoszeni w dniu rozdania nagród. Laureaci konkursu zostaną również wyróżnieni w Katalogu Dobry Wzór 2021 oraz zostaną opisani w dodatkowej informacji medialnej podsumowującej konkurs.

Warunki Uczestnictwa

Jaka jest cena uczestnictwa?

Zgłoszenie do konkursu jest bezpłatne.
Opłata kwalifikacyjna jest zależna od terminu wysłania pierwszego zgłoszenia.
Pierwszy termin do 30 kwietnia – opłata wynosi 350 zł
następny termin do końca lipca 500 zł
a po tym terminie opłata za ocenę kwalifikacyjną będzie wynosiła 750 zł

Każdy zgłaszający się zobowiązuje się w przypadku przejścia do finału do wniesienia opłaty 2200 zł netto za obecność w katalogu.
Obecność na wystawie nie jest obligatoryjna – jest to opcja płatna dodatkowo – opłata wynosi 1100 zł.

zapraszamy też do zapoznania się z naszą ofertą świadczeń dodatkowych.
Prosimy o kontakt w tej sprawie na adres konkurs@dobrywzor.com.pl

Do jakiej kategorii mogę zgłosić mój produkt?


Kategoria
Dom
stałe i ruchome wyposażenie domu i ogrodu przedmioty użytku osobistego, artykuły sportowe służące rekreacji lub zabawie, artykuły dla zwierząt; produkty związane z ochroną zdrowia, opieką medyczną, niepełnosprawnościami oraz design uniwersalny – o ile są to produkty kierowane do użytkownika indywidualnego.

Podkategorie :
Meble
Łazienka
Kuchnia i jadalnia
Ogród/ Sport / Hobby/ Zwierzęta
Tekstylia/ Dekoracje
Oświetlenia
RTV/AGD
Zdrowie

Usługi
Usługi dla konsumentów materialne i niematerialne: handel i naprawy, hotele i restauracje, usługi osobiste, działalność komunalna i edukacyjna. Usługi dla producentów i biznesu: transportowe, magazynowe, informatyczne, administracyjne.

Grafika użytkowa/ Komunikacja
Oceniane są grafika i drukarstwo służące celom użytkowym. Związane z rynkiem wydawniczym i reklamą: projekty: książek, gazet, magazynów, znaczków pocztowych, banknotów, plakatów, typografie, ilustracje, identyfikacja wizualna i typograficzna przestrzeni publicznych (lotnisk, biur, szkół, urzędów, instytucji); logotypy. Branding i rebranding.
Opakowania jednostkowe pojedynczych produktów, stosowane w obrocie detalicznym.

Nowe Technologie
Oceniane są produkty i urządzenia cyfrowe zaawansowane technologicznie z branż: RTV, audio-video, foto, komputery i akcesoria, oprogramowania, telefony i tablety. Internet rzeczy, zintegrowane stystemy zarządzania, nowe materiały (smart materials) robotyka, automatyka, sztuczna inteligencja.

Przestrzeń Publiczna
Oceniane są produkty z obszarów: służby zdrowia, edukacji, obiekty sportowe, a także stałe i ruchome wyposażenie przestrzeni publicznych, place zabaw dla dzieci, sprzęt specjalistyczny i akcesoria, odzież specjalna. Nabywcy/użytkownicy: instytucje państwowe, organizacje samorządowe, klienci masowi (określone społeczności, grupy osób) oraz indywidualni.

Transport
Czyli środki służące do przemieszczania ludzi lub ładunków, na który składają się transport indywidualny i pasażerski (komunikacja) oraz transport towarowy (ładunki). Sfera obejmuje transport powietrzny, lądowy, wodny, kolejowy, podziemny i naziemny. Nabywcami i użytkownikami przedmiotów tej sfery są osoby indywidualne, grupy ludzi i firmy.

Web Design
Projekty graficzne i użytkowe stron internetowych oraz aplikacji. Funkcjonalność stron i aplikacji pod kątem UX / UI.

Praca/ Biuro
Obejmuje: stałe i ruchome wyposażenie biur, sal konferencyjnych/audytorialnych, recepcji, pomieszczeń socjalnych; rozwiązania systemowe; akcesoria biurowe; odzież specjalną. Nabywcy/użytkownicy: właściciele firm (prywatnych lub państwowych), pracownicy indywidualni, grupy pracowników.

Dzieci- wózki dziecięce, foteliki samochodowe, urządzenia elektroniczne, multimedia, zabawki, zabawki interaktywne, klocki, zabawki edukacyjne, zabawki drewniane, gry, odzież i obuwie, tekstylia, meble dziecięce, akcesoria pielęgnacyjne, artykuły szkolne, plastyczne i kreatywne, artykuły sportowe dla dzieci .
Sport – akcesoria sportowe, ubrania i buty z przeznaczeniem sportowym. Obiekty sportowe
Zdrowie/medycyna-

produkty przeznaczone do użytku medycznego, urządzenia i maszyny medyczne. Usługi medyczne.

Specjalna:
Debiut
Kategoria przeznaczona dla producentów, którzy są nie dłużej niż rok na rynku. Liczy się data założenia działalności gospodarczej.
Rzemiosło
Kategoria specjalna dla projektantów i producentów tworzących swoje produkty w nieprzemysłowy sposób, w małych seriach z wykorzystaniem technik rzemieślniczych.

 

Jakie produkty mogę zgłosić?

Do konkursu mogą być zgłaszane produkty i usługi, które są i były dostępne na polskim rynku w okresie pomiędzy 1.01.2018 r. a 10.09.2021 r.

Jakie produkty mogę zgłosić?

Do konkursu mogą być zgłaszane produkty i usługi, które są i były dostępne na polskim rynku w okresie pomiędzy 1.01.2018 r. a 10.09.2021 r.

Czy mogę zgłaszać prototypy?

Nie można zgłaszać prototypów. Wyjątkiem jest kategoria specjalna „szczęśliwa trzynastka” jest możliwość zgłoszenia prototypu produktu”

Czy mogę zgłosić jeden produkt do kilku kategorii?

Nie, jedno zgłoszenie może być przypisane do jednej konkretnej kategorii, lub subkategorii   (w kategorii DOM), jednak wszystkie zgłoszenia będą oceniane w kategoriach META: Innowacje i Zielony Wzór.

Czy mogę zgłosić więcej niż jeden produkt?

Tak, ale dla każdego z nich trzeba złożyć osobne zgłoszenie wraz z osobną opłatą kwalifikacyjną.

Czy mogę zgłosić serię produktów?

Tak, jeśli stanowią one funkcjonalną całość np. zestaw sztućców, albo mebli łazienkowych.

Co powinienem przygotować do pełnego procesu rejestracji?

Pierwszym etapem jest zgłoszenie produktu do wstępnej oceny. Zgłoszenie do konkursu jest bardzo proste i zajmuje dosłownie dwie minuty. Formularz zgłoszeniowy obejmuje;

  • Zgłaszający – dane rejestracyjne
  • Nazwa i opis produktu (do 300 znaków)
  • Imie nazwisko projektanta, lub zespołu projektowego
  • Link do strony produktu, lub producenta
  • Dane kontaktowe
  • Dane do faktury
  • Lekkie zdjęcie (do 5 MB)
  • Akceptacja regulaminu

 

Co trzeba zrobić po zakwalifikowaniu do konkursu?

Po zakwalifikowaniu do konkursu prześlemy fakturę pro forma z opłatą kwalifikacyjną.Po jej opłaceniu prześlemy  link do założenia konta  uczestnika na portalu Dobry Wzór. Do pełnego zgłoszenia, potrzebne będą jeszcze:

Informacje o produkcie:

  • Nazwa produktu po polsku
  • Rok wprowadzenia na rynek 
  • Kategoria i subkategoria
  • Kategoria alternatywna
  • Cena rynkowa

Zgłoszenie:

  • Wielkość produktu
  • Zdjęcia lub film umożliwiające lepszą ocenę jury
  • Opis produktu do oceny jury

Decyzje:

  • O udziale w wystawie
  • Świadczenia dodatkowe

Materiały do druku i do zamieszczenia na stronie www:

  • Zdjęcia produktu: 2-3  zdjęcia (300 dpi, CMYK, JPG, TIFF)
  • Wypełniona metryczka
  • Dokładny opis produktu w języku polskim i angielskim – do katalogu

Rejestracja

Kiedy mogę zgłosić produkt do konkursu Dobry Wzór?

Finalną datą zgłoszeń do konkursu jest 10 września 2021 r. godzina 23:59

 

Gdzie znajdę formularz zgłoszeniowy?

Znajdziecie go Państwo tu;

Pierwszy formularz zgłoszeniowy jest naprawdę krótki
i prosty.

Po jego wypełnieniu następuje kwalifikacja do konkursu, 

A następnie przekazany zostanie link do formularza rejestracyjnego.

 

Gdzie znajdę formularz rejestracyjny?

Link do zarejestrowania się w systemie i pełnego zgłoszenia konkursowego zostanie przekazany po ocenie wstępnej produktu, przesłaniu Państwu faktury pro -forma i  uiszczeniu opłaty kwalifikacyjnej.

Czego potrzebuję do rejestracji produktu?

Informacje o produkcie:

  • Nazwa produktu
  • Rok wprowadzenia na rynek  ( Nie wcześniej niż 2018 rok )
  • Kategoria i subkategoria ( w przypadku kategorii Dom)
  • Kategoria alternatywna
  • Cena rynkowa

Zgłoszenie:

  • Wielkość produktu
  • Zdjęcia lub film umożliwiające ocenę Jury
  • Opis produktu

Decyzje:

  • O udziale w wystawie
  • Świadczenia dodatkowe

Materiały do druku i do zamieszczenia na stronie www:

  • Zdjęcia produktu: 2-3  zdjęcia (300 dpi, CMYK, JPG, TIFF)
  • Wypełniona metryczka
  • Dokładny opis produktu w języku polskim i angielskim – do katalogu

Jaką kategorię powinienem wybrać?

Prosimy o wybranie kategorii/ subkategorii odpowiadającej najbliżej danemu produktowi lub usłudze. Jeśli są wątpliwości – chetnie pomożemy.

Czy mogę zarejestrować produkt do oceny w meta kategorii Zielony Wzór i Innowacje?

Do tych kategorii nie ma zapisów, ponieważ laureaci są wybierani wśród wszystkich zgłoszeń konkursowych.

Co powinno być zawarte w opisie produktu?

Krótki, zwięzły opis produktu. Przedstawiające jego cechy użytkowe , technologie wykonania, materiał itp. Maksymalnie 600 znaków ze spacjami. 

Jakie zdjęcia powinienem wysłać do rejestracji produktu?

Prosimy o przesłanie zdjęć produktowych bardzo dobrej rozdzielczości (minimum 300 dpi) maksymalnie 7 sztuk. Dopuszczalne formaty jpg, png, pdf, tiff. Te zdjęcia będą wykorzystane w katalogu, oraz do promocji produktu na stronie.

 

Dlaczego muszę przedstawić szczegóły o producencie i projektancie?

Przestrzegamy najwyższych standardów w trosce o wartość intelektualną i merytoryczną konkursu.

 

 

Czy mogę zmienić dane w zgłoszeniu produktu?

Nie. Prosimy o bardzo ostrożne wypełnianie, nie będzie możliwości zmiany zgłoszonych informacji, ponieważ od razu przekazujemy do dalszej edycji.

 

Dostarczenie produktu do oceny i na wystawę. 

Czy muszę dostarczyć oryginalny produkt?

Tak, na wystawę należy dostarczyć oryginalny produkt. (szczegóły w regulaminie)

Kto opłaca transport i dostarczenie produktu?

Organizacja transportu oraz opłaty leżą po stronie wystawiającego.

Jak mogę dostarczyć mój produkt?

Można dostarczyć obiekt osobiście, lub kurierem. W dokładnie wyznaczonym terminie, który zostanie podany minimalnie trzy tygodnie przed wystawą.

Kiedy mogę dostarczyć projekt do oceny?

Do oceny w pierwszych dwóch etapach ( kwalifikacji i do wejścia do finałów) obiekty i usługi oceniane są wyłącznie na podstawie wirtualnych materiałów dostarczonych przez zgłaszającego.

Rozważam dostarczenie auta do oceny, czy może być na wystawie?

Tak, przewidujemy taką możliwość. Auto może wjechać do sali Telakowskiej. Dla samochodów przewidujemy oddzielny cennik wystawienniczy.

Co powinienem wiedzieć o dostawie produktów?

Dostawa produktów odbędzie się w bardzo precyzyjnych terminach. Każdy wystawca oddzielnie będzie o nich powiadomiony. Dostarczenie produktów jest możliwe osobiście, lub przez firmę kurierską.

 

Czy powinienem wykupić ubezpieczenie?

Tak, prosimy o wykupienie ubezpieczenia, szczególnie na transport.

Mój produkt jest naprawdę duży czy mogę zgłosić go na wystawę?

Tak, możliwości mamy naprawdę spore. W sali Telakowskiej wisiał nawet szybowiec. Duże obiekty powyżej 3x3x3m wyceniamy na wystawie indywidualnie.

Jaki mam czas na dostarczenie produktów na wystawę?

Wystawa będzie montowana w bardzo precyzyjnym harmonogramie, dlatego niezbędna jest koordynacja dostarczenia poszczególnych eksponatów i będziemy tego bardzo skrupulatnie przestrzegać.


Zgłoszenie do konkursu

Kiedy moje zgłoszenie zostanie wprowadzone na stronę?

W pierwszym etapie konkursu na stronę wprowadzamy wszystkie  zakwalifikowane produkty. Zostaną one umieszczone po wniesieniu opłaty kwalifikacyjnej.

Jakie mam korzyści z przystąpienia do konkursu?

  • Możliwość posługiwania się Godłem Dobry Wzór
  • Obecność na stronie konkursowej
  • Obecność w mediach społecznościowych
  • Umieszczenie finalisty w katalogu Dobry Wzór
  • Możliwość wzięcia udziału w wystawie pokonkursowej
  • Wzrost wartości produktu w oczach konsumentów, wzrost prestiżu firmy i znajomości marki oraz przede wszystkim wzrost sprzedaży produktu/ usługi

 

 

Kiedy mogę rozpocząć komunikację dotycząca udziału w konkursie?

Po o opłaceniu opłaty kwalifikacyjnej i otrzymaniu limonkowego godła, czyli informacji o kwalifikacji do Konkursu.

Ocena produktu 

Jak wygląda wstępna ocena projektów i kwalifikacja do konkursu?

Na pierwszym etapie eksperci IWP kwalifikują projekty do konkursu.

15 września na podstawie przesłanych projektów wybierani są finaliści.

Spośród nich Jury 5 listopada ogłasza laureatów poszczególnych kategorii.

 

Jak wygląda praca Jury i jaki jest jego skład? Czy mogę zaprezentować mój produkt osobiście?

Jury obraduje przez kilka dni, wszystkie projekty zgłoszone na wystawę Jury ogląda osobiście, a reszta projektów zostanie oceniona na podstawie elektronicznego zgłoszenia.

Kiedy ogłoszone będą wyniki konkursu?

Ocenę kwalifikująca IWP przesyła w ciągu 7 dni roboczych od zgłoszenia.

15 września zostaną ogłoszeni finaliści

5 listopada ogłosimy laureatów konkursu.

 

Co się dzieje po ogłoszeniu finalistów?

Finaliści jeszcze przed publicznym ogłoszeniem, zostaną mailowo powiadomieni  o przejściu kolejnego etapu. Wraz z tym mailem zostanie przesłana faktura z płatnością za obecność w katalogu, oraz logotyp Finalisty Dobry Wzór, którym od tego dnia będą mogli się posługiwać.

Czy mogę zrezygnować z katalogu?

Niestety nie, wszyscy, którzy zgłosili się do finału, mają obowiązek zapłacić za obecność w katalogu.

Do kiedy mogę podjąć decyzję o dodatkowych usługach marketingowych?

Decyzję taką można podjąć już w trakcie zgłoszenia, ale również później, wysyłając zamówienie na adres konkurs@dobrywzor.com.pl

Termin ostateczny zamówienia wszystkich materiałów marketingowych to 15 IX 2021.

 

 

Mój produkt nie wszedł do Finału, co teraz?

Produkt nadal zostanie na naszej stronie jako produkt zakwalifikowany do konkursu.