Zaznacz stronę

Warszawski Transport Publiczny

Logotyp

Zleceniodawca:

Warszawski Transport Publiczny

Projekt:

Filip Zagórski, Rafał Benedek (Type2), Marian Misiak (Threedotstype)

Implementacja:

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie

Na rynku od:

2018

Edycja konkursu:

2018

 

Nowe logo dla systemu transportu publicznego w Warszawie ma identyfikować usługi komunikacyjne realizowane na zlecenie miasta stołecznego. W latach poprzednich w przestrzeni miejskiej równolegle funkcjonowało wiele logotypów i oznaczeń, w tym ZTM-u. Używany był również symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”. Zaistniała więc potrzeba ujednolicenia oznakowania. Znak logo łączy w sobie przedstawienie legendarnej założycielki Warszawy – syreny i litery „t”.

OPINIA EKSPERTA

Nowe logo Warszawskiego Transportu Publicznego porządkuje oznakowanie wszystkich warszawskich środków transportu miejskiego i już samo to jest dużym plusem dla tej zmiany. Nowy znak jest prosty, charakterystyczny, mocny i rozpoznawalny, a jednocześnie subtelny i przemyślany. Litera „t” jak „transport” została wpisana w okrągłą obwódkę, a jej charakterystyczne zakończenie i kształt kojarzą się z Warszawską Syrenką. Logo dobrze prezentuje się w różnych skalach. Znak jest częścią całej identyfikacji wizualnej.

UZASADNIENIE:
Jury zwróciło uwagę na adekwatność i komunikatywność znaku stworzonego przez projektantów dla warszawskiego transportu miejskiego. Litera „T” – zrozumiała w każdym kręgu kulturowym jako związana z transportem, uzupełniona o wizerunek ogona warszawskiej syrenki jest doskonałą syntezą znaczeniową i wizualną.