Warszawski Transport Publiczny
Zleceniodawca:
Projekt:
Implementacja:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Nowe logo dla systemu transportu publicznego w Warszawie ma identyfikować usługi komunikacyjne realizowane na zlecenie miasta stołecznego. W latach poprzednich w przestrzeni miejskiej równolegle funkcjonowało wiele logotypów i oznaczeń, w tym ZTM-u. Używany był również symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”. Zaistniała więc potrzeba ujednolicenia oznakowania. Znak logo łączy w sobie przedstawienie legendarnej założycielki Warszawy – syreny i litery „t”.
OPINIA EKSPERTA
Nowe logo Warszawskiego Transportu Publicznego porządkuje oznakowanie wszystkich warszawskich środków transportu miejskiego i już samo to jest dużym plusem dla tej zmiany. Nowy znak jest prosty, charakterystyczny, mocny i rozpoznawalny, a jednocześnie subtelny i przemyślany. Litera „t” jak „transport” została wpisana w okrągłą obwódkę, a jej charakterystyczne zakończenie i kształt kojarzą się z Warszawską Syrenką. Logo dobrze prezentuje się w różnych skalach. Znak jest częścią całej identyfikacji wizualnej.
UZASADNIENIE:
Jury zwróciło uwagę na adekwatność i komunikatywność znaku stworzonego przez projektantów dla warszawskiego transportu miejskiego. Litera „T” – zrozumiała w każdym kręgu kulturowym jako związana z transportem, uzupełniona o wizerunek ogona warszawskiej syrenki jest doskonałą syntezą znaczeniową i wizualną.