Zaznacz stronę

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Identyfikacja wizualna

Marka:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Projekt:

Kotbury Andrzej Budek i Jacek Ebert

Zleceniodawca:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Na rynku od:

2019

Edycja konkursu:

2019

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

OPIS PRODUKTU

Nowością w odświeżonej identyfikacji jest wprowadzenie rozróżnienia – wzorem wielu uczelni zagranicznych – na tradycyjny herb (ze statkiem handlowym zamkniętym w okręgu) oraz używane w codziennej komunikacji logo oparte na skrócie „SGH” wraz z wariantami, m.in. z pełną nazwą uczelni, również w języku angielskim. Autorzy projektu oparli się na fundamencie tradycji, ale z uwzględnieniem współczesnych trendów w projektowaniu graficznym i wymagań różnorodnych analogowych i cyfrowych nośników, na których są stosowane znaki SGH.

OPINIA EKSPERTA 

Skrót SGH funkcjonuje w szerokim obiegu jako nazwa rozpoznawalnej, uznanej marki, dlatego sprowadzenie logotypu uczelni do prostej konstrukcji z tych liter, wydaje się być dobrym motywem przewodnim nowej identyfikacji wizualnej. Skomplikowany wzór został odświeżony i zyskał na wyrazistości dzięki wzmocnieniu kroju liter i usunięciu kilku detali. Jego awans do rangi herbu, stosowanego w ograniczonym zakresie, jest logiczną konsekwencją uproszczonej i bardziej oczywistej komunikacji.