
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Marka:
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
OPIS PRODUKTU
Nowością w odświeżonej identyfikacji jest wprowadzenie rozróżnienia – wzorem wielu uczelni zagranicznych – na tradycyjny herb (ze statkiem handlowym zamkniętym w okręgu) oraz używane w codziennej komunikacji logo oparte na skrócie „SGH” wraz z wariantami, m.in. z pełną nazwą uczelni, również w języku angielskim. Autorzy projektu oparli się na fundamencie tradycji, ale z uwzględnieniem współczesnych trendów w projektowaniu graficznym i wymagań różnorodnych analogowych i cyfrowych nośników, na których są stosowane znaki SGH.
OPINIA EKSPERTA
Skrót SGH funkcjonuje w szerokim obiegu jako nazwa rozpoznawalnej, uznanej marki, dlatego sprowadzenie logotypu uczelni do prostej konstrukcji z tych liter, wydaje się być dobrym motywem przewodnim nowej identyfikacji wizualnej. Skomplikowany wzór został odświeżony i zyskał na wyrazistości dzięki wzmocnieniu kroju liter i usunięciu kilku detali. Jego awans do rangi herbu, stosowanego w ograniczonym zakresie, jest logiczną konsekwencją uproszczonej i bardziej oczywistej komunikacji.