Zaznacz stronę

dzielautracone.gov.pl

Projekt linii gadżetów

Projekt:

Studio graficzne Podpunkt s.j.

Zleceniodawca:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Na rynku od:

2015

Edycja konkursu:

2016

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

Spójna, nowoczesna, wyrazista pod względem graficznym linia gadżetów – prasowanek, naklejek i przypinek – której celem jest propagowanie wiedzy wśród młodych odbiorców o utraconych w czasie wojny polskich zbiorach muzealnych. Widniejące na nośnikach przedwojenne czarno-białe fotografie przedstawiające utracone dzieła, zderzono z prostymi akcentami graficznymi w żywych kolorach np. pasek na oczach portretowanych postaci – symbol osoby zaginionej. Dzięki temu zabiegowi czytelnie rozróżniono oryginały zaginionych dzieł od nowo zaprojektowanych elementów.

OPINIA EKSPERTA

Linia gadżetów jest godną wyróżnienia formą graficznego przekazu. Koncepcja oparta na kontrastowym zestawieniu wiekowych dzieł sztuki z bardzo współczesnymi środkami wyrazu jest doskonale dopasowana do obranej grupy odbiorców, przyzwyczajonej do obrazkowej formy komunikowania. Całość koncepcji charakteryzuje inteligentny pomysł i wyrafinowanie, spójne z rangą sportretowanych obiektów i sprzyjające edukacji kulturowej i estetycznej młodego pokolenia.