Zaznacz stronę

POLITECHNIKA WARSZAWSKA

REBRANDING I IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Projekt:

Podpunkt

Zleceniodawca:

Politechnika Warszawska

Na rynku od:

2016

Edycja konkursu:

2017

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

Identyfikacja wizualna Politechniki Warszawskiej obejmuje nowe logo, symbol graficzny oraz odwołujący się do tradycyjnego godła znak uroczysty. System komunikacji wizualnej oparto na silnym znaku, spójnej i unikalnej typografii oraz gamie kolorystycznej, a także jednorodnej rodzinie znaków wydziałowych. Dzięki temu identyfikacja wizualna PW jest spójna, wyrazista oraz pozwala wyróżnić się na tle innych uczelni i szkół wyższych. Rozwiązuje to nie tylko problem używania na różnych nośnikach dotychczasowego skomplikowanego graficznie logo PW, ale także braku dotychczasowej spójności jej jednostek.

OPINIA EKSPERTA

Nowe logo i identyfikacja wizualna Politechniki Warszawskiej to całkowita zmiana wizerunkowa instytucji. Geometryczne inicjały PW przywołują skojarzenia z szablonami kreślarskimi, a techniczny charakter uczelni podkreśla też przejrzysta i czytelna autorska czcionka Radikal WUT. Paleta barw identyfikacji jest szeroka i zamyka się w ośmiu mocnych, lekko przytłumionych kolorach, z których każdy odpowiada wydziałowi uczelni – wyrafinowane barwy, nadają identyfikacji charakteru i odróżniają ją od innych podobnych.

JURY zwróciło uwagę na to, że zmiana identyfikacji wizualnej Politechniki Warszawskiej to całkowita zmiana wizerunkowa instytucji. Geometryczne inicjały PW przywołują skojarzenia z szablonami kreślarskimi, a techniczny charakter uczelni podkreśla autorski font Radikal WUT. Dodatkowe punkty za estetyczną odwagę dla władz Politechniki!