Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Projekt:
Producent:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Nowa identyfikacja UMK w Toruniu porządkuje i ujednolica wewnętrzną oraz zewnętrzną komunikację wizualną uniwersytetu, a także odświeża jego wizerunek i wzmacnia rozpoznawalność w kraju i za granicą. Oparto ją na symbolice heliocentryzmu głoszonego przez patrona uczelni – słońce jest głównym motywem identyfikacji zawartym w nowym, subtelnym i minimalistycznym logo oraz przewija się w znakach wydziałowych uczelni. Identyfikacja buduje konsekwentny nowoczesny wizerunek korespondujący z założeniami strategicznymi uniwersytetu.
OPINIA EKSPERTA
Spójny projekt logicznie komunikujący założone treści zarówno w warstwie ideowej jak i informacyjnej. Identyfikacja całkowicie zgodna z założeniem graficznej i merytorycznej kontynuacji wizerunku i tradycji mocno osadzonych w świadomości odbiorcy. Przy zachowaniu dotychczasowego kodu kolorystycznego oraz astronomicznej symboliki, wprowadzono stylistykę jednoznacznie sugerującą nowoczesność i postęp – niezbędny element wizerunku współczesnej instytucji naukowej.