Zaznacz stronę

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Nowa identyfikacja wizualna

Projekt:

Szymon Saliński (studio graficzne S3design)

Producent:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Na rynku od:

2015

Edycja konkursu:

2016

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

Nowa identyfikacja UMK w Toruniu porządkuje i ujednolica wewnętrzną oraz zewnętrzną komunikację wizualną uniwersytetu, a także odświeża jego wizerunek i wzmacnia rozpoznawalność w kraju i za granicą. Oparto ją na symbolice heliocentryzmu głoszonego przez patrona uczelni – słońce jest głównym motywem identyfikacji zawartym w nowym, subtelnym i minimalistycznym logo oraz przewija się w znakach wydziałowych uczelni. Identyfikacja buduje konsekwentny nowoczesny wizerunek korespondujący z założeniami strategicznymi uniwersytetu.

OPINIA EKSPERTA

Spójny projekt logicznie komunikujący założone treści zarówno w warstwie ideowej jak i informacyjnej. Identyfikacja całkowicie zgodna z założeniem graficznej i merytorycznej kontynuacji wizerunku i tradycji mocno osadzonych w świadomości odbiorcy. Przy zachowaniu dotychczasowego kodu kolorystycznego oraz astronomicznej symboliki, wprowadzono stylistykę jednoznacznie sugerującą nowoczesność i postęp – niezbędny element wizerunku współczesnej instytucji naukowej.