Zaznacz stronę

MUZEUM POCZĄTKÓW PASTWA POLSKIEGO W GNIEŹNIE

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Projekt:

BETTERANDMORE

Zleceniodawca:

Muzeum Początków Pastwa Polskiego w Gnieźnie

Na rynku od:

2015

Edycja konkursu:

2017

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla spojrzenie Muzeum na historię – zabytki i tematy, które są poruszane na różnego rodzaju wystawach, dotykających kwestii poważnych i mocno osadzonych w historii. Poprzez połączenie prostej grafiki z najważniejszą dla Muzeum rzeczą – eksponatem – uzyskano efekt nowoczesny, przystępny i bardzo interesujący. Identyfikacja obejmuje wszystko: od listownika do wydawanych przez instytucję publikacji. Zadbano o ekonomię projektowania graficznego – plakaty i ulotki opierają się na bardzo prostych zasadach, dzięki czemu niektóre z projektów można wykonywać samodzielnie.

OPINIA EKSPERTA

Promowane na materiałach informacyjnych wizerunki pojedynczych eksponatów, wyodrębnionych na barwnych tłach, czynią z nich solowych bohaterów, których dzięki ofercie muzeum można spotkać osobiście. Dołączenie zabawnej grafiki rozluźnia sztywną atmosferę wokół obrosłego zadęciem tematu i pomaga przekonać do zmiany postrzegania historii jako domeny moli książkowych. Systemowe rozwiązanie ujednolica wizerunek muzeum w sposób spójny, konsekwentny i nowoczesny i wyczerpuje kryteria dobrej grafiki użytkowej.