MUZEUM POCZĄTKÓW PASTWA POLSKIEGO W GNIEŹNIE
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla spojrzenie Muzeum na historię – zabytki i tematy, które są poruszane na różnego rodzaju wystawach, dotykających kwestii poważnych i mocno osadzonych w historii. Poprzez połączenie prostej grafiki z najważniejszą dla Muzeum rzeczą – eksponatem – uzyskano efekt nowoczesny, przystępny i bardzo interesujący. Identyfikacja obejmuje wszystko: od listownika do wydawanych przez instytucję publikacji. Zadbano o ekonomię projektowania graficznego – plakaty i ulotki opierają się na bardzo prostych zasadach, dzięki czemu niektóre z projektów można wykonywać samodzielnie.
OPINIA EKSPERTA
Promowane na materiałach informacyjnych wizerunki pojedynczych eksponatów, wyodrębnionych na barwnych tłach, czynią z nich solowych bohaterów, których dzięki ofercie muzeum można spotkać osobiście. Dołączenie zabawnej grafiki rozluźnia sztywną atmosferę wokół obrosłego zadęciem tematu i pomaga przekonać do zmiany postrzegania historii jako domeny moli książkowych. Systemowe rozwiązanie ujednolica wizerunek muzeum w sposób spójny, konsekwentny i nowoczesny i wyczerpuje kryteria dobrej grafiki użytkowej.