Zaznacz stronę

MUZEUM HISTORYCZNE MIASTA GDAŃSKA

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Projekt:

Design Office

Zleceniodawca:

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska

Na rynku od:

2016

Edycja konkursu:

2017

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

Identyfikacja wizualna rozwiązuje problem identyfikacji Muzeum, które grupuje osiem różnych oddziałów, niejednokrotnie o skomplikowanych nazwach, jak np. Dom Uphagena – Muzeum Wnętrz Mieszczańskich. Proste w formie logo instytucji wzmacnia jej markę oraz rozpoznawalność wśród odbiorców. Dedykowany muzeum znak ujawnia silne związki z miastem poprzez użycie uproszczonych elementów graficznych opierających się na herbie miasta Gdańsk. Bazujące na prostych znakach logo jest łatwe w reprodukcji na zróżnicowanych nośnikach – w zależności od żądanego rozmiaru nie traci na jakości i przejrzystości.

OPINIA EKSPERTA 

Dzięki swojej prostocie logo jest łatwe w powielaniu, zatem firmowe materiały są tanie w druku. Modułowa koncepcja pozwala na kreatywne komponowanie i przekształcanie logo w inne kształty na zasadzie klocków niosących nowe treści, bez szkody dla rozpoznawalności. Zwielokrotnienie pojedynczego elementu tworzy atrakcyjny, nowoczesny deseń, umiejętnie wykorzystany na gadżetach reklamowych. Tak pomyślana identyfikacja skutecznie osadza muzeum w świadomości odbiorcy.