MUZEUM HISTORYCZNE MIASTA GDAŃSKA
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Identyfikacja wizualna rozwiązuje problem identyfikacji Muzeum, które grupuje osiem różnych oddziałów, niejednokrotnie o skomplikowanych nazwach, jak np. Dom Uphagena – Muzeum Wnętrz Mieszczańskich. Proste w formie logo instytucji wzmacnia jej markę oraz rozpoznawalność wśród odbiorców. Dedykowany muzeum znak ujawnia silne związki z miastem poprzez użycie uproszczonych elementów graficznych opierających się na herbie miasta Gdańsk. Bazujące na prostych znakach logo jest łatwe w reprodukcji na zróżnicowanych nośnikach – w zależności od żądanego rozmiaru nie traci na jakości i przejrzystości.
OPINIA EKSPERTA
Dzięki swojej prostocie logo jest łatwe w powielaniu, zatem firmowe materiały są tanie w druku. Modułowa koncepcja pozwala na kreatywne komponowanie i przekształcanie logo w inne kształty na zasadzie klocków niosących nowe treści, bez szkody dla rozpoznawalności. Zwielokrotnienie pojedynczego elementu tworzy atrakcyjny, nowoczesny deseń, umiejętnie wykorzystany na gadżetach reklamowych. Tak pomyślana identyfikacja skutecznie osadza muzeum w świadomości odbiorcy.