Zaznacz stronę

Miasto Rybnik

Miejski system identyfikacji wizualnej

Marka:

Miasto Rybnik

Projekt:

Studio Otwarte

Zleceniodawca:

Urząd Miasta Rybnika

Na rynku od:

2018

Edycja konkursu:

2019

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania


OPIS PRODUKTU 

Rebranding porządkuje i ujednolica komunikację wizualną miasta oraz różnych miejskich instytucji, której do tej pory brakowało spójności. Wspólny system jest skuteczniejszy i tańszy. Głównym elementem wspólnoty miejskiej na powrót stał się herb miejski. Po pierwsze, nowa identyfikacja wizualna wzmacnia lokalny patriotyzm i poczucie wspólnoty oraz poprawia komunikację na linii urząd-obywatel. Po drugie skutecznie buduje wizerunek na zewnątrz, jako miasta porządku i dobrej organizacji, do którego warto przyjechać, i z którym warto współpracować.

OPINIA EKSPERTA

Miejski herb użyty w nowej identyfikacji, jako nadrzędny symbol i punkt odniesienia dla całej identyfikacji to świetna decyzja – projekt ma szanse wpisać się w świadomość mieszkańców i oprzeć pokusie szybkiej zmiany, w przeciwieństwie do tymczasowego logo promocyjnego. Heraldyczne logo jest czytelne, podatne na przekształcenia, możliwe do wykorzystania na różnych nośnikach, bez obawy o utratę czytelności. Przy tym wierne oryginalnej wersji herbu, a jednocześnie zgodne z obowiązującymi trendami w projektowaniu.

Uzasadnienie

Jury doceniło spójność nowej identyfikacji miasta Rybnik, jej atrakcyjność wizualną i odwołanie się do historycznego znaku. Jury podkreśliło, że nowa identyfikacja buduje poczucie wspólnoty, wspiera lokalny patriotyzm oraz poprawia komunikację na linii urząd – obywatel.