Zaznacz stronę

Logo oraz identyfikacja wizualna miasta Częstochowa

Marka:

Miasto Częstochowa

Projekt:

Adam Markowski

Zleceniodawca:

Urząd Miasta Częstochowa

Na rynku od:

2018

Edycja konkursu:

2018

 

Podstawą do opracowania logo i identyfikacji wizualnej miasta Częstochowy jest gra znaczeniami. Nazwę miasta rozdzielono na dwa wyrazy: CZĘSTO CHOWA. Zabieg polegający na ukryciu/przecięciu drugiego wyrazu buduje nowe znaczenie: Częstochowa ukrywa coś, co zdecydowanie warto odkryć.

OPINIA EKSPERTA

Żartobliwe wykorzystanie gry słów jest pomysłem śmiałym, ale skutecznie przyciągającym uwagę. To, co dla polskojęzycznego odbiorcy jest intuicyjnie czytelne, dla przybysza z zagranicy zostało przetłumaczone. Wyrazista, pogodna kolorystyka oraz sugestywne ideogramy powielane w pozostałych elementach identyfikacji są zgodne z duchem czasów. Bezpretensjonalność koncepcji, polegająca na wiernym odzwierciedleniu konturów obiektów bez wydumanej zabawy graficznej, dobrze służy komunikatywności przekazu. Identyfikacja jest spójna graficznie, logiczna, nowoczesna i zachęcająca do eksploracji.