Zaznacz stronę

Koperta kurierska

Opakowanie

Marka:

DHL Parcel

Projekt:

ilustrację na front koperty zaprojektował Andrzej Mleczko; całość wypracował zespół Działu Marketingu Elektronicznego DHL Parcel z grafikiem Agatą Kubiak

Zleceniodawca:

DHL Parcel Polska Sp z o.o.

Na rynku od:

2017

Edycja konkursu:

2018

 

Koperty kurierskie są opakowaniami z zasady jednorazowymi. Dlatego firmy logistyczne nie przywiązują wagi do designu, dbając głównie o stronę informacyjno-użytkową materiałów. DHL Parcel złamał ten model postępowania i zaprosił do współpracy Andrzeja Mleczko. W efekcie powstały koperty łączące walory użytkowe z artystycznymi, a zarazem promujące usługi i rozwiązania firmy. We współpracy z Andrzejem Mleczko przygotowane zostały już dwie koperty – plan uzgodniony z artystą zakłada prace nad kolejnymi dwiema.

OPINIA EKSPERTA

Element humorystyczny w codzienności kuriera i odbiorcy przesyłki ma szansę złagodzić napięcia typowe dla tego obszaru i ocieplić wizerunek firmy. Branża kurierska nie cieszy się idealną reputacją, ledwie dając sobie radę z eksplozją handlu internetowego i rosnącym zapotrzebowaniem na usługi tego typu. Zaproszenie do współpracy ikony polskiego rysunku satyrycznego jest posunięciem śmiałym i trafionym. Efekt jest zabawny, pełen uroku, czytelny, w sposób łatwy do zapamiętania komunikuje główny przekaz, jakim jest rozszerzona dostępność i niezawodność usługi.