Zaznacz stronę

Muzeum Warszawy

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Projekt:

Ania Światłowska

Zleceniodawca:

Muzeum Warszawy

Na rynku od:

2014

Edycja konkursu:

2015

Sfera:

Grafika użytkowa i opakowania

 

Dawne Muzeum Historyczne m.st. Warszawy przechodzi gruntowną odnowę. Identyfikacja klarownie komunikuje warszawskość, otwartość, nowoczesność i wielowymiarowość tej instytucji. Posługuje się uniwersalnym językiem wizualnym ze względu na szerokie grono odbiorców, także obcojęzycznych. Ponieważ ma współistnieć z identyfikacjami wystaw, wydarzeń i serii wydawniczych bez szkody dla spójności wizerunku, jest elastyczna, neutralna w wyrazie i pozwala na swobodę projektową. Wykorzystuje proste techniki poligraficzne i standardowe materiały.

OPINIA EKSPERTA

Identyfikacja wizualna odzwierciedla całkowitą zmianę wizerunkową Muzeum. Dominującym elementem jest warszawska Syrenka w wersji zgeometryzowanej. Czytelna czcionka Good (warto dodać – zaprojektowana przez warszawskiego typografa i projektanta) doskonale współgra ze znakiem. W całej identyfikacji wykorzystano jeden kolor nadruku – niebieski. To obniżyło koszty druku – rzecz ważna dla instytucji państwowej i świadcząca o dojrzałości autorki – przy czym nie obniżyło atrakcyjności projektu.

JURY zwróciło uwagę na to, że nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla całkowita zmianę wizerunkową muzeum. Jej motywem przewodnim jest warszawska Syrenka w wersji zgeometryzowanej, która współgra z czytelna czcionką zaprojektowaną także przez warszawskiego typografa i projektanta. W całej identyfikacji wykorzystano tylko jeden kolor nadruku – niebieski. To obniżyło koszty druku – rzecz ważna dla instytucji publicznej, równocześnie nie obniżając atrakcyjności projektu.