Muzeum Warszawy
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Dawne Muzeum Historyczne m.st. Warszawy przechodzi gruntowną odnowę. Identyfikacja klarownie komunikuje warszawskość, otwartość, nowoczesność i wielowymiarowość tej instytucji. Posługuje się uniwersalnym językiem wizualnym ze względu na szerokie grono odbiorców, także obcojęzycznych. Ponieważ ma współistnieć z identyfikacjami wystaw, wydarzeń i serii wydawniczych bez szkody dla spójności wizerunku, jest elastyczna, neutralna w wyrazie i pozwala na swobodę projektową. Wykorzystuje proste techniki poligraficzne i standardowe materiały.
OPINIA EKSPERTA
Identyfikacja wizualna odzwierciedla całkowitą zmianę wizerunkową Muzeum. Dominującym elementem jest warszawska Syrenka w wersji zgeometryzowanej. Czytelna czcionka Good (warto dodać – zaprojektowana przez warszawskiego typografa i projektanta) doskonale współgra ze znakiem. W całej identyfikacji wykorzystano jeden kolor nadruku – niebieski. To obniżyło koszty druku – rzecz ważna dla instytucji państwowej i świadcząca o dojrzałości autorki – przy czym nie obniżyło atrakcyjności projektu.
JURY zwróciło uwagę na to, że nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla całkowita zmianę wizerunkową muzeum. Jej motywem przewodnim jest warszawska Syrenka w wersji zgeometryzowanej, która współgra z czytelna czcionką zaprojektowaną także przez warszawskiego typografa i projektanta. W całej identyfikacji wykorzystano tylko jeden kolor nadruku – niebieski. To obniżyło koszty druku – rzecz ważna dla instytucji publicznej, równocześnie nie obniżając atrakcyjności projektu.