Gdynia Design Days 2016
Projekt:
Organizator i Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Identyfikacja koresponduje z hasłem tegorocznej edycji festiwalu Gdynia Design Days, “Odzyskane”, odwołującym się do historii Gdyni obchodzącej w tym roku swoje 90-lecie. Wykorzystanie przez autora w świeży i oryginalny sposób motywów marynistycznych – falującej linii – oraz kolorystyki wyraźnie podkreśla portowy charakter Gdyni. Z kolei zastosowanie typowej dla art deco ornamentyki jest bezpośrednim nawiązaniem do okresu międzywojennego, kiedy miasto powstało.
OPINIA EKSPERTA
Punktem wyjściowym do całej identyfikacji jest konstrukcja logo, które jest zgeometryzowane i linearne, i na nim projektant zbudował całą historię. Geometria logo przełożona została na marynistyczne piktogramy, które ozdabiają wszystkie materiały promocyjne i są dominującym elementem wszystkich grafik. Całość utrzymana w granacie i bieli, podbitej złotymi lub srebrnymi elementami podkreśla morski kontekst festiwalowego miasta. Dobry, ponadczasowy projekt.