Centrum Humanistyki Cyfrowej Instytutu Badań Literackich PAN
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Identyfikację wizualną Centrum Humanistyki Cyfrowej Instytutu Badań Literackich PAN oparto na logo z literą „h”, nawiązującym do symbolu graficznego tzw. „małpy” oraz włącznika. Projekt identyfikacji bardzo dobrze odzwierciedla cele i zadania nowoczesnej i dynamicznej instytucji o akademickim profilu – wykorzystywanie nowych technologii w badaniach literackich, koordynację cyfrowych projektów oraz promocję humanistyki w sieci. Identyfikacja łatwo przekłada się na wszelkie nośniki, od cyfrowych, po drukowane.
OPINIA EKSPERTA
Forma logotypu trafnie obrazuje wkroczenie nowoczesnej techniki do świata nauk humanistycznych jako niezbędnego narzędzia, służącego do systematyzacji i upowszechniania wiedzy. Pozostałe elementy składowe identyfikacji są merytorycznie i estetycznie spójne z logotypem. Osiągnięcie tego przy użyciu niezwykle prostych form wymaga perfekcyjnego dopracowania wszystkich elementów, co świadczy o wyróżniającym się poziomie grafiki i wysokiej świadomości jej twórców na temat potrzeb współczesnej placówki akademickiej.