aMuz
Marka:
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
OPIS PRODUKTU
Strategiczną i innowacyjną zmianą wizerunkową instytucji było zastąpienie w materiałach komunikacyjnych jej pełnej nazwy, powszechnie używanym akronimem słowno-graficznym aMuz, wokół którego zbudowano nową identyfikację. Logotyp aMuz jest tym samym nowym znakiem graficznym uczelni. Zbudowano go z czterech liter: małej „a”, która idee akademii czyni bardziej przystępnymi i przyjaznymi, zapraszając do dialogu, i „Muz”, zwrotu zaczynającego się wielką literą M, co podkreśla najważniejszą i uniwersalną wartość – Muzykę.
OPINIA EKSPERTA
Udany rebranding gdańskiej Akademii Muzycznej. Nowy logotyp, będący jednocześnie skrótową nazwą uczelni, zapada w pamięć i natychmiast przejmuje rolę czytelnego, charakterystycznego symbolu. Konstrukcja „malarskiego” szablonu, pozwalająca na zmienne, ciekawe efekty oparte o jego przejrzystość to nietuzinkowa koncepcja, nadająca identyfikacji świeżość. Cały system identyfikacji wyróżnia się logiczną – i kompozycyjnie bez zarzutu – zasadą edytowania materiałów informacyjnych i reklamowych.
Uzasadnienie
Wyróżnienie za przełamanie klasycznej formuły znaku i wprowadzeniu nowoczesnego, zauważalnego i wielofunkcyjnego znaku i identyfikacji wizualnej szkoły artystycznej. Projekt „aMuz” zostaje doceniony za podejmowanie wyzwań współczesnej komunikacji w zgodzie z tradycją uczelni oraz profesjonalne podejście nie tylko do muzyki, ale także do wizualnej strony przekazu formułowanego przez Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.