Logo oraz identyfikacja wizualna miasta Częstochowa
Marka:
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Podstawą do opracowania logo i identyfikacji wizualnej miasta Częstochowy jest gra znaczeniami. Nazwę miasta rozdzielono na dwa wyrazy: CZĘSTO CHOWA. Zabieg polegający na ukryciu/przecięciu drugiego wyrazu buduje nowe znaczenie: Częstochowa ukrywa coś, co zdecydowanie warto odkryć.
OPINIA EKSPERTA
Żartobliwe wykorzystanie gry słów jest pomysłem śmiałym, ale skutecznie przyciągającym uwagę. To, co dla polskojęzycznego odbiorcy jest intuicyjnie czytelne, dla przybysza z zagranicy zostało przetłumaczone. Wyrazista, pogodna kolorystyka oraz sugestywne ideogramy powielane w pozostałych elementach identyfikacji są zgodne z duchem czasów. Bezpretensjonalność koncepcji, polegająca na wiernym odzwierciedleniu konturów obiektów bez wydumanej zabawy graficznej, dobrze służy komunikatywności przekazu. Identyfikacja jest spójna graficznie, logiczna, nowoczesna i zachęcająca do eksploracji.