PIERNIKI
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
Głównym celem projektantów odpowiedzialnych za wygląd i przekaz opakowania, była zmiana postrzegania pierników jako produktu tradycyjnego, świątecznego, który właśnie tak widziany jest przez konsumentów. Zmiana percepcji produktu wśród konsumentów to szansa na zwiększenie sprzedaży poza Świętami. Aby tego dokonać, stworzono kategorię premium wśród pierników opartą na autentycznym storytellingu, z opakowaniem podkreślającym wartości historyczne i produkcyjne marki – Fabryki Cukierniczej Kopernik, jednej z najstarszych w Europie.
OPINIA EKSPERTA
Efektowne i eleganckie zestawienie czarnego tła, dodającego głębi realistycznym zdjęciom opowiadającym historię fabryki i czcionki naśladującej odręczne pismo, mówi o wartości produktu wynikającej z renomy i wielowiekowej tradycji. Czystość projektu i jego stylistyczna konsekwencja sprawia, że nie przeszkadza brak modnego aktualnie minimalizmu i dosłowność przekazu, przeciwnie – produkt zyskuje charakterystyczną, zauważalną oprawę i prowokuje do celebrowania chwili i zadumy nad wartością tradycji.