Miasto Rybnik
Marka:
Projekt:
Zleceniodawca:
Na rynku od:
Edycja konkursu:
Sfera:
OPIS PRODUKTU
Rebranding porządkuje i ujednolica komunikację wizualną miasta oraz różnych miejskich instytucji, której do tej pory brakowało spójności. Wspólny system jest skuteczniejszy i tańszy. Głównym elementem wspólnoty miejskiej na powrót stał się herb miejski. Po pierwsze, nowa identyfikacja wizualna wzmacnia lokalny patriotyzm i poczucie wspólnoty oraz poprawia komunikację na linii urząd-obywatel. Po drugie skutecznie buduje wizerunek na zewnątrz, jako miasta porządku i dobrej organizacji, do którego warto przyjechać, i z którym warto współpracować.
OPINIA EKSPERTA
Miejski herb użyty w nowej identyfikacji, jako nadrzędny symbol i punkt odniesienia dla całej identyfikacji to świetna decyzja – projekt ma szanse wpisać się w świadomość mieszkańców i oprzeć pokusie szybkiej zmiany, w przeciwieństwie do tymczasowego logo promocyjnego. Heraldyczne logo jest czytelne, podatne na przekształcenia, możliwe do wykorzystania na różnych nośnikach, bez obawy o utratę czytelności. Przy tym wierne oryginalnej wersji herbu, a jednocześnie zgodne z obowiązującymi trendami w projektowaniu.
Uzasadnienie
Jury doceniło spójność nowej identyfikacji miasta Rybnik, jej atrakcyjność wizualną i odwołanie się do historycznego znaku. Jury podkreśliło, że nowa identyfikacja buduje poczucie wspólnoty, wspiera lokalny patriotyzm oraz poprawia komunikację na linii urząd – obywatel.